We ontwikkelen een educatieve aanpak gericht op het versterken van de leerkracht om democratische vaardigheden in te oefenen in een superdiverse klas. We richten ons in de eerste plaats op het ontwikkelen van een context waar leerlingen zich āthuisvoelenā. Zo werken we aan āde democratische proeftuinā, een veilige omgeving waar jongeren het samenleven kunnen inoefenen.
Stimulating dialogue between partners on shared and involved parenting is the goal of this project. To this end, we are developing a web platform in cooperation with organisations with expertise in fatherhood, families and relationships.
Het Kenniscentrum Gezinswetenschappen en het User Centered Electronics & ICT (UCE) ontwikkelen een laagdrempelige, digitale state of the art applicatie ter ondersteuning van naasten van een suĆÆcidaal gezinslid.
De dialoog tussen partners over gedeeld en betrokken ouderschap stimuleren, dat is het doel van dit project. Hiertoe ontwikkelen we een webplatform in samenwerking met organisaties met expertise in vaderschap, gezinnen en relaties.
Hoe buig je controversiĆ«le themaās in de klas om tot leerkansen voor leerlingen? In dit onderzoeksproject ontwikkelen we een methodiek om waardegeladen kritisch denken te bevorderen bij leerlingen in de klas en tijdens museumbezoeken over gevoelige themaās.